1.1
„Prodejcem“ se rozumí obchodní společnost
FILLE.CZ, se sídlem Viničné Šumice 337, PSČ 664 06, IČO: 055 20 819, zapsaná v
obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 95873.
Kontaktní údaje na Prodejce – e-mail: info@fille.cz, telefon: +420 608 983 839.
Číslo účtu Prodejce vedeného u Fio banky, a.s. je: 2101094922/2010.
1.2
„Zákazníkem“ se rozumí právnická či fyzická
osoba, která uzavírá s Prodejcem Kupní smlouvu, jejíž součástí jsou tyto
Všeobecné obchodní podmínky.
1.3
„Kupní smlouvou“ se rozumí kupní smlouva
uzavíraná mezi Prodejcem a Zákazníkem, jejíž nedílnou součástí jsou tyto
Všeobecné obchodní podmínky.
1.4
„Uživatelem“ se rozumí uživatel celosvětové sítě
Internet.
1.5
„E-shopem“ se rozumí internetový obchod
provozovaný Prodejcem a dostupný pro Uživatele prostřednictvím internetové
adresy (URL):
http://www.fille.cz/.
1.6
„Všeobecnými obchodními podmínkami“ se rozumí
tyto Všeobecné obchodní podmínky Prodejce, pro Uživatele dostupné
prostřednictvím internetové adresy (URL):
http://www.fille.cz /terms-and-conditions/, případně
http://www.fille.cz/index.php?route=information/information&information_id=5/.
1.7
„Spotřebitelem“ se rozumí osoba, která uzavírá
jako Zákazník Kupní smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání a která je starší 18 let.
1.8
„OZ“ se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, v platném a účinném znění.
1.9
„Osobními údaji“ se rozumí údaje poskytnuté Zákazníkem
Prodejci, zejména jméno, příjmení, telefon, adresa, e-mailová adresa a jiné údaje,
jejichž charakter lze považovat za osobní.
2.1
Tyto Všeobecné obchodní podmínky upravují v
souladu s ust. § 1751 OZ vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v
souvislosti s uzavřením Kupní smlouvy prostřednictvím E-shopu.
2.2
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou nedílnou
součástí Kupní smlouvy uzavírané mezi Prodejcem a Zákazníkem. Kupní smlouva a Všeobecné
obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v
českém jazyce.
2.3
Prodejce si vyhrazuje právo znění těchto
Všeobecných obchodních podmínek měnit. Tímto ustanovením nejsou dotčena vzájemná
práva a povinnosti, které vznikly za účinnosti předchozího znění Všeobecných obchodních
podmínek. Odkazy na historická znění včetně doby platnosti jsou uvedeny pod
textem těchto Všeobecných obchodních podmínek.
2.4
Zákazník je oprávněn objednávat zboží v E-shopu buďto
bez registrace a bez založení Uživatelského účtu anebo na základě registrace
prostřednictvím svého Uživatelského účtu. Registrace i přístup do Uživatelského
účtu je jednou z funkcionalit E-shopu.
3.1
Po registraci Zákazníka v E-shopu může Zákazník
využívat svého uživatelského rozhraní a provádět objednávání zboží (dále jen
„Uživatelský účet"). Uživatelský účet je vytvořen po úspěšné registraci
Zákazníka.
3.2
Při tvorbě Uživatelského účtu (registrace Zákazníka)
v E-shopu a při objednávání zboží (bez registrace) je Zákazník povinen uvádět
správně a pravdivě všechny údaje. Při každé změně údajů uvedených v
uživatelském účtu je Zákazník povinen tyto údaje aktualizovat. Přístup ke
každému Uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem, o
kterých je Zákazník povinen zachovávat mlčenlivost a není oprávněn je sdělovat
třetím osobám.
3.3
Prodejce je oprávněn zrušit Uživatelský účet,
pokud není aktivní déle než 12 měsíců, a dále v případech, kdy Zákazník poruší
své povinnosti vyplývající z Kupní smlouvy.
3.4
Uživatelský účet nemusí být nutně dostupný
nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového
vybavení Prodejce, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení
třetích osob, což Zákazník bere na vědomí.
4.1
Veškeré nabídky prodeje zboží vystavené E-shopem
jsou nezávazné a Prodejce zásadně není povinen uzavřít se Zákazníkem Kupní
smlouvu na nabízené zboží.
4.2
Veškeré údaje o vystaveném zboží uvedené v
E-shopu mají pouze informativní charakter a nejsou nabídkou na uzavření Kupní
smlouvy, ale jsou považovány za výzvu k podávání nabídek ve smyslu ust. § 1780
odst. 2 OZ. Návrhem na uzavření Kupní smlouvy je tedy odeslaná objednávka ze
strany Zákazníka.
4.3
Kupní smlouva je uzavřena až okamžikem doručení
akceptace objednávky ze strany Prodejce Zákazníkovi. Kupní smlouva je uzavřena
potvrzením řádně vyplněné objednávky ze strany Prodejce; v této souvislosti se
vylučuje aplikace ustanovení § 1732 odst. 2 OZ.
4.4
Za účelem objednání zboží vyplní Zákazník
objednávkový formulář, který obsahuje zejména, nikoliv však výlučně, informace
o: objednávaném zboží, způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném
způsobu doručení objednávaného zboží, informace o nákladech spojených s dodáním
zboží.
4.5 Před odesláním objednávky Prodejci je Zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost Zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky.
4.6 Objednávku odesílá Zákazník Prodejci kliknutím
na tlačítko „Potvrdit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou Prodejcem
považovány za správné. Prodejce neprodleně po obdržení návrhu na uzavření kupní
smlouvy (objednávky) toto obdržení Zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a
to na adresu elektronické pošty Zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v
objednávce. V takto odeslaném potvrzení objednávky je stav objednávky
nastaven na „Čeká na potvrzení obchodu“ a toto potvrzení objednávky není
akceptací nabídky.
4.7 Kupní smlouva je uzavřena odeslaným potvrzením
objednávky Zákazníkovi ze strany Prodejce, kdy stav objednávky je změněn na „Potvrzeno
obchodem“.
4.8 Uzavřením Kupní smlouvy vzniká Prodejci závazek předat
sjednaným způsobem Zákazníkovi zboží a umožnit Zákazníkovi nabýt vlastnické
právo ke zboží, Zákazníkovi vzniká závazek zboží převzít a zaplatit Prodejci sjednanou
kupní cenu. Prodejce je oprávněn požádat Zákazníka o dodatečné potvrzení
objednávky.
4.9 Do doby převzetí zboží Zákazníkem je Prodejce oprávněn
kdykoliv od Kupní smlouvy odstoupit, a to odesláním oznámení o odstoupení od
Kupní smlouvy Zákazníkovi na e-mailovou adresu sdělenou Zákazníkem Prodejci při
registraci do uživatelského rozhraní E-shopu nebo sdělenou Zákazníkem při
odesílání objednávky bez registrace.
4.10 Zákazník výslovně souhlasí s použitím
komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Kupní smlouvy. Náklady vzniklé Zákazníkovi
při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením Kupní
smlouvy jsou běžné a Zákazník je hradí sám.
4.11 Na dárky, které jsou poskytovány Zákazníkovi ze
strany Prodejce zdarma nelze uplatňovat jakákoliv práva spotřebitele. Je-li
společně se zbožím poskytnut Zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi Prodejcem
a Zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že pokud dojde k odstoupení od
Kupní smlouvy Zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku
účinnosti a Zákazník je povinen spolu se zbožím Prodejci vrátit i poskytnutý
dárek.
4.12 Kupní smlouva je uložena u Prodejce a Prodejce
Zákazníkovi kdykoliv znění Kupní smlouvy na požádání zašle.
5.1
E-shop obsahuje seznam zboží vystaveného Prodejcem
k prodeji, včetně uvedení cen jednotlivého vystaveného zboží.
5.2
Cena zboží je uvedena včetně všech daní a
poplatků. Za podmínek stanovených v těchto Všeobecných obchodních podmínkách
bude
5.3
Prodejce účtovat zákazníkovi nad rámec ceny
zboží náklady na dodání zboží Zákazníkovi (balné a náklady na dopravu). E-shop
obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
5.4
Daňový doklad - fakturu vystaví Prodejce
Zákazníkovi po uhrazení ceny zboží (v případě platby předem) a zašle jej v
balení společně se zbožím.
6.1
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv
z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména
ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ).
6.2
Prodejce odpovídá Spotřebiteli, že věc při
převzetí nemá vady. Zejména Prodejce odpovídá Spotřebiteli, že v době, kdy Spotřebitel
zboží převzal:
6.2.1
má zboží vlastnosti, které si smluvní strany
ujednaly, a pokud chybí ujednání, takové vlastnosti, které Prodejce nebo
výrobce popsal nebo které Spotřebitel od zboží mohl spravedlivě očekávat s
ohledem na povahu zboží,
6.2.2
se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodejce
uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
6.2.3
zboží odpovídá jakostí nebo provedením
smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle
smluveného vzorku nebo předlohy,
6.2.4
zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a
6.2.5
zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
6.3
Nemá-li zboží výše uvedené vlastnosti, může Spotřebitel
požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady
nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti zboží, může Spotřebitel
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, je oprávněn odstoupit od
smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu
odstranit bez zbytečného odkladu, má Spotřebitel právo na bezplatné odstranění
vady. Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Spotřebitel i v
případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt
vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má Spotřebitel i
právo od Kupní smlouvy odstoupit.
6.4
Neodstoupí-li Spotřebitel od Kupní smlouvy nebo
neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu součásti zboží
nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na
přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodejce nemůže dodat nové zboží bez vad,
vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodejce nezjedná
nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo
značné obtíže.
6.5
Právo z vadného plnění Zákazníkovi nenáleží,
pokud Zákazník před převzetím věci věděl, že zboží má vadu, anebo pokud Zákazník
vadu sám způsobil.
6.6
Spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady,
která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Projeví-li
se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již
při převzetí.
6.7
Práva z vadného plnění uplatňuje Zákazník u Prodejce
na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na
sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.
6.8
Za okamžik uplatnění reklamace se považuje
okamžik, kdy Prodejce obdržel od Zákazníka reklamované zboží.
7.1
Zákazník je povinen převzít zboží při dodání.
Nepřevezme-li Zákazník zboží při dodání, je Prodejce oprávněn požadovat
poplatek za uskladnění a dále je oprávněn od Kupní smlouvy odstoupit.
7.2
Zákazník je povinen uhradit náklady spojené s
opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným než původně
sjednaným způsobem doručení.
7.3
Při převzetí zboží je Zákazník povinen
zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto
neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o
neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí Zákazník zásilku od přepravce převzít.
Podpisem dodacího listu Zákazník stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny
podmínky a náležitosti a bere na vědomí, že na případnou pozdější reklamaci
ohledně porušení obalu zásilky nemůže být brán zřetel.
7.4
Další práva a povinnosti stran při přepravě
zboží mohou upravit Dodací podmínky Prodejce.
8.1
Zákazník nabývá vlastnictví ke zboží až
zaplacením celé částky sjednané Kupní ceny (v případech úhrady dobírkou nebo v hotovosti).
8.2
Zákazník bere na vědomí, že programové vybavení
a další součásti tvořící webové rozhraní E-shopu (včetně fotografií nabízeného
zboží) může být chráněno autorským právem. Zákazník se zavazuje, že nebude
vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit
neoprávněně zasahovat do těchto autorských práv.
8.3
Zákazník není oprávněn při využívání webového
rozhraní E-shopu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy,
které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní E-shopu. Webové
rozhraní E-shopu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv
ostatních Zákazníků Prodejce a který je v souladu s jeho určením.
8.4
Zákazník tímto na sebe přebírá nebezpečí změny
okolností ve smyslu ust. § 1765 odst. 2 OZ.
8.5
Zákazník tímto uděluje Prodejci souhlas s doručováním
na adresu elektronické pošty sdělenou při uzavírání Kupní smlouvy Prodejci.
9.1
Zákazník uděluje Prodejci souhlas se zpracováním
svých Osobních údajů dle zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, a to
na dobu 5 (pěti) let ode dne udělení souhlasu. Zákazník souhlasí se zpracováním
Osobních údajů za účelem nabízení služeb a produktů Prodejce a za účelem
zasílání informací o činnosti Prodejce, a to i elektronickými prostředky dle
zák. č. 484/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, a to až do
doby odvolání nebo vypršení tohoto souhlasu.
9.2
Osobní údaje bude Prodejce jako správce
zpracovávat manuálně i automaticky, přičemž je oprávněn ke zpracování Osobních
údajů prostřednictvím pověřených zpracovatelů, a to na základě smluv uzavřených
podle ustanovení § 6 zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Prodejce,
jako správce osobních údajů, tímto informuje Zákazníka jako subjekt údajů a
poskytuje mu výslovné poučení o právech vyplývajících ze zákona č. 101/2000
Sb., o ochraně osobních údajů, tj. zejména o tom, že poskytnutí Osobních údajů
správci je dobrovolné, že subjekt údajů má právo k jejich přístupu, má právo
výše uvedený souhlas kdykoliv písemně odvolat na adrese správce a dále má právo
v případě porušení svých práv obrátit se na Úřad pro ochranu osobních údajů (http://www.uoou.cz/) a požadovat odpovídající
nápravu, kterou je např. zdržení se takového jednání správcem, odstranění
vzniklého stavu, poskytnutí omluvy, provedení opravy či doplnění, zablokování,
likvidace Osobních údajů, zaplacení peněžité náhrady, jakož i využití dalších
práv vyplývajících z § 11 a 21 tohoto zákona. Pokud si Zákazník přeje opravit Osobní
údaje, které Prodejce zpracovává, může o tuto skutečnost Prodejce požádat na e-mailové
adrese: info@fille.cz nebo na adrese sídla Prodejce.
9.3
Zákazník bere na vědomí, že je povinen své Osobní
údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené bez
registrace) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu
informovat Prodejce o změně svých Osobních údajů.
9.4
Zpracováním Osobních údajů Zákazníka může Prodejce
pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží
nebudou osobní údaje Prodejcem bez předchozího souhlasu Zákazníka předávány
třetím osobám, leda by tyto osoby byly ovládané Prodejcem či spřízněné
Prodejci.
9.5
Informace o Zákaznících Prodejce jsou uchovávány
v souladu s příslušnými právními předpisy České republiky, zejména se zákonem o
ochraně osobních údajů č. 101/2000 Sb. ve znění pozdějších dodatků a předpisů. Zákazník
uzavřením Kupní smlouvy souhlasí se zpracováním a shromažďováním svých Osobních
údajů v databázi Prodejce po úspěšném splnění Kupní smlouvy, a to až do doby
jeho písemného vyjádření nesouhlasu s tímto zpracováním.
9.6
Zákazník má právo přístupu ke svým Osobním
údajům, právo na jejich opravu včetně dalších zákonných práv k těmto údajům.
Osobní údaje je možno na základě žádosti Zákazníka odstranit z databáze,
vyjma u zákonem předvídaných skutečností (např. po dobu možné reklamace).
Osobní údaje Zákazníků jsou plně zabezpečeny proti zneužití.
9.7
Jednotlivé objednávky a smlouvy jsou po svém
uzavření Prodejcem archivovány, a to v elektronické formě.
9.8
Uvedením e-mailové adresy, popř. čísla mobilního
telefonu Zákazník vyjadřuje svůj souhlas se zasíláním obchodních sdělení dle
zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, přičemž
tento souhlas může Zákazník kdykoliv odvolat, a to odesláním odvolání souhlasu
na e-mailovou adresu info@fille.cz.
9.9
Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. Cookies na
jeho počítač. V případě, že je nákup v E-shopu možné provést a závazky Prodejce
z Kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. Cookies na počítač Zákazníka,
může Zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
10.1
V případě, že se Spotřebitel jakožto Zákazník
domnívá, že jeho práva byla porušena, může se kdykoliv obrátit se svou
stížností na Prodejce prostřednictvím e-mailové adresy info@fille.cz.
10.2
Ve smyslu ust. § 14 zák. č. 634/1992 Sb., o
ochraně spotřebitele Prodejce upozorňuje, že věcně příslušným subjektem
mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je pro oblast služeb poskytovaných Prodejcem
Česká obchodní inspekce, jejíž internetová adresa je http://www.coi.cz/.
10.3
Jestliže obsahuje smluvní vztah založený Kupní
smlouvou mezinárodní (zahraniční) prvek, potom strany sjednávají, že smluvní
vztah se řídí výhradně českým právním řádem, přičemž tímto ustanovením nejsou
dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
10.4
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou zobrazeny
na webových stránkách E-shopu, a je tak umožněna jejich archivace a reprodukce Zákazníkem.
Všeobecné obchodní podmínky platí v tom rozsahu a znění, které je uvedeno v
E-shopu v okamžiku odeslání objednávky Zákazníkem. Před odesláním objednávky potvrzuje
Zákazník Prodejci, že se seznámil s těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, a
že s nimi souhlasí. S těmito Všeobecnými obchodními podmínkami má Zákazník možnost
se seznámit.
10.5
Práva a povinnosti výslovně neupravené v těchto Všeobecných
obchodních podmínkách se řídí příslušnými ustanoveními OZ.
10.6
Je-li některé ustanovení Všeobecných obchodních
podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných
ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce
přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena
účinnost ostatních ustanovení.
Ve Viničných
Šumicích, dne 1.12.2016